פסטיבל אתונה ואפידאורוס

היכן נמצא פסטיבל אתונה והאפידאורוס?

בשנת 2004 הפכה אתונה לחברה באיחוד האירופי ובשנת 2007 היא אירחה את האירוויזיון. בשנת 2008, היא נבחרה לעיר המארחת האולימפית לאולימפיאדת 2004.

פסטיבל אתונה ואפידאורוס הוא פסטיבל עתיק יומין הנערך כל ארבע שנים לכבודו של אסקלפיוס, שהיה אל יווני של רפואה וריפוי. זה הוזכר לראשונה על ידי הומרוס בשירו האפי אודיסיאה (המאה ה-8 לפני הספירה).

אתונה היא בירת יוון והעיר הגדולה במדינה זו. אתונה היא גם אחת הערים העתיקות באירופה ויש לה היסטוריה עשירה.

פסטיבל אתונה ואפידאורוס היה פסטיבל יווני עתיק שנחגג ב-14 באוקטובר לכבוד אתנה, אלת החוכמה, המלאכות והמלחמה. הוא נחגג במקדש אתנה באקרופוליס באתונה.

איך נראה לוח השנה האתונאי?

הלוח האתונאי הוא לוח ירחוני המורכב מ-12 חודשים. מספר הימים בכל חודש משתנה, אבל תמיד יש 29 או 30 ימים בכל חודש.

השנה האתונאית מתחילה עם הירח החדש לאחר היפוך החורף ומסתיימת בירח החדש לפני היפוך החורף.

השנה האתונאית מחולקת לשלוש עונות: קיץ, סתיו וחורף.

הלוח האתונאי נוצר על ידי היוונים הקדמונים ומשמש למעקב אחר הזמן. לוח השנה מורכב משנים עשר חודשים, שכל אחד מכיל שלושים או שלושים ואחד ימים. ישנם גם ארבעה ימים נוספים הנקראים "epagomenæ" שאינם חלק מאף חודש.

היוונים הקדמונים האמינו במקור שכדור הארץ הוא עגול, אבל הם לא ידעו מה צורתו.
הם חשבו שאולי זה כדור או דיסק, אבל הם לא היו בטוחים. הם כן ידעו שכדור הארץ נע בחלל,
אז הם הכינו את לוח השנה שלהם על סמך הידע הזה ושמו אותו בהתאם לנתיב השמש בשמיים מדי שנה.
פסטיבל אתונה ואפידאורוס

מהם טקסי המעבר לאתונאים?

טקסי המעבר באתונה העתיקה אינם מתועדים היטב כמו עמיתיהם בתרבויות עתיקות אחרות. ישנם כמה דפוסים כלליים שנצפו ואלה כוללים את הדברים הבאים:

  • החניכה לבגרות הייתה תהליך שהתרחש לעתים קרובות כאשר ילד הגיע לגיל ההתבגרות.
  • המונח "טקס המעבר" משמש לתיאור כל טקס או אירוע אשר מסמנים את המעבר של אדם ממצב חברתי אחד לאחר.
  • טקס המעבר נתפס גם כדרך לפרט להפוך לחלק מהחברה, וזה כלל לקיחת אחריות חברתית.
  • חשוב לציין שהטקסים האלה לא היו רק למבוגרים, אלא גם לילדים.

לאתונאים היו מספר טקסי מעבר שסימנו את המעבר מילדות לבגרות. טקס אחד כזה היה ה"דקטריס", משחק פולחני שבו נער מתבגר היה רץ במעגל, נושא דמות של דיוניסוס על כתפיו.

תוכלו לגם להנות ממקומות בתי מלון מומלצים ביוון:

איך להתלבש בסגנון יווני עתיק ליום אחד?

ביוון העתיקה, היו הרבה סגנונות לבוש שונים שאנשים לבשו. סוג הלבוש הנפוץ ביותר היה פפלוס, שהוא בגד שמתלווה על הגוף ונלבש עם הזרועות דרך פתחים בצד ובחזית.

פפלוס יכול להיות עשוי מצמר או פשתן. לדוגמה, הצ'יטון היה סוג של טוניקה שעשויה בדרך כלל מפשתן. הוא מורכב משני מלבנים שנתפרו יחד ליצירת צינור, כאשר מלבן אחד ארוך מהשני כדי ליצור פתח לראש ולזרועות משני הצדדים.

הצ'יטון יחגור סביב המותניים עם חגורת בד הנקראת הימציה. ההימציה הייתה עוטפת גם כתף אחת כדי שהיא לא תיפול בזמן שאתה לובש אותה. ישנם גם סוגים אחרים של בגדים כמו טוגות ווילונות שהם וריאציות על נושא זה.

היוונים הקדמונים לבשו בגדים שהיו שונים מאוד ממה שאנחנו לובשים היום. למשל, לא היו להם כיסים והם לבשו חצאיות במקום מכנסיים. אז אתה צריך להתלבש יותר כמו אישה ביוון העתיקה.

1) לבשו חצאית ארוכה וטוניקה המכסה את הידיים והרגליים. זה צריך להיות עשוי מחומר קל כמו כותנה או פשתן כך שהוא נוח ללבישה בחום הקיץ.

2) שים כמה סנדלים או כפכפים כשהרצועה עוברת בין אצבעות הרגליים שלך, לא מעליהם.

3) ענדו תכשיטים כמו עגילי חישוק, צמידים, שרשראות וטבעות מכסף או זהב שהם פשוטים ואין עליהם שום אבני חן כי היוונים לא השתמשו אז באבני חן לתכשיטים. את יכולה גם להתאפר אם את רוצה לגרום לעצמך להיראות יותר כמו אישה יוונית עתיקה.