רומניה – כל המקומות שכדאי לבקר בהם

נוסעים לרומניה? בדוק את המקומות שחובה לראות.
בקרו במכרה המלח טורדה, המנזר הציסטרסיאני של קרטה, המצודה של סיגישוארה, וסעו ברכבת הקיטור Mocanita בעמק ואסר. מדינה זו היא שילוב יפה של ארכיטקטורה מימי הביניים ותשתיות מודרניות. המשך לקרוא כדי לגלות מה לעשות ולראות. לאחר מכן, תכנן את החופשה הבאה שלך!

מכרה מלח טורדה

אם אתם מתכננים חופשה ברומניה, תרצו לוודא שתראו כמה מהאטרקציות הטבעיות של המדינה.
הרי הגעש הבוץ של אזור זה הם בין תופעות הטבע הייחודיות ביותר באירופה. הבוץ המלוח פורץ גז, ויוצר מבנים טבעיים בצורת הר געש.
ניתן להגיע לאתרים אלה בקלות ברכב, אך הביאו נעליים מתאימות.
עדיף להימנע מביקור במקומות אלו בימי גשם. אפשר גם לטייל אל הרי הגעש הבוץ, שנמצאים בנקיקים ואגמים.

הספינקס בהרי בוצ'ג'י הוא פלא טבע נוסף שכדאי לבקר בו ברומניה. תצורת סלע זו היא ביתם של מספר תיאוריות קונספירציה ופולקלור.
הוא נגיש גם ברכבל מבוסטני. סיורי הליכה זמינים גם כאן. על פי אגדות מקומיות, הספינקס מייצג את האל של הדאקים והחייזרים.
אנשים רבים טוענים שלאזור זה יש אנרגיה מיוחדת, שניתן לחוש באמצעות התכונות הטבעיות שלו.

המנזר הציסטרסיאני של קרטה

מטיילים ברומניה?
למה שלא תבקר במנזר הציסטרסיאני היפה של קרטה?
ממוקם ליד העיר בראשוב, רומניה, מנזר מימי הביניים זה מתחיל בתחילת המאה ה-12.
זוהי אחת הכנסיות הבודדות המבוצרות הגותיות ששרדו במזרח אירופה. למרות שהוא נמצא במצב מתקדם של ריקבון, הוא עדיין שומר על יופי רב ושווה ביקור.

בין המנזרים הציסטרציאניים העתיקים ביותר באירופה, קרטה היה אחד החשובים בתקופה הגותית המוקדמת.
הוא נבנה על הגדה השמאלית של נהר אולט ולאחר מכן הפך למבנה גותי. הכנסייה הגותית המרשימה שלה הייתה פעם אחת הכנסיות המבוצרות הגדולות ביותר בטרנסילבניה והייתה מתנה למלך אנדרו השני של הונגריה ולוויווד בנדיקטוס מטרנסילבניה בשנת 1223. קהילה נזירית זו הביאה זני גפנים אצילים מבורגון לקארטה.

אלה לא היו חיים קלים עבור הנזירים שחיו במנזר הציסטרסיאני של קרטה בימי הביניים. הם נאלצו להתעורר ב-3 לפנות בוקר כל יום כדי ללכת לעבודה בשעות היום, והמגורים היו צפופים. האוכל היה דל ותנאי החיים היו איומים. הנזיר הממוצע חי רק 40 שנה והיה מוקף בביצה.
רומניה - כל המקומות שכדאי לבקר בהם

המצודה של סיגישוארה

ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לבקר במצודה בסיגישוארה, כולל מגדל השעון המרשים שלה וכיכר המצודה התוססת. למרות גודלה, המצודה אינה גדולה מדי, מה שהופך את הסיור המודרך למהנה ואינפורמטיבי יותר. במהלך הביקור במצודה, המבקרים יכולים ליהנות מקריינות מהנה של מומחה תוך כדי למידה על ההיסטוריה של העיר. מגדל השעון, המתנשא לגובה 64 מטרים, הוא אחד המקומות הטובים ביותר לצלם את המצודה.

כדי להגיע לסיגישוארה, לוקח מבוקרשט כארבע שעות נסיעה ברכב. בעת ביקור במצודה, וודא שאתה נמנע מהערפד הידוע לשמצה. בעוד שהעיר מפורסמת בהיסטוריה של ימי הביניים שלה, היא גם אחת משמורות השממה האחרונות באירופה. אתה יכול לאכול אוכל רומני מסורתי ב-Casa Vlad Dracul, שבו דרקולה גר בעבר.

המרכז ההיסטורי הוא אחד המקומות הטובים ביותר לביקור ברומניה. עוצב בימי הביניים, הוא שוכן על גבעה עם מגדלים וחומות. המצודה שימשה כמבצר והגנה על העיר מפני הטטרים. הוא היה מורכב מאבן ולבנים, וחומותיו ומעוזיו המרשימים שימשו כמבצר ושלטו בכניסה הראשית לעיירה. המבקרים ייהנו לטייל ברחובות המרוצפים ובכנסיות המקושטות העוטפות אותם.
תוכלו למצוא מגוון רחב של בתי מלון ברומניה בבוקרשט בערים שונות.

רכבת קיטור Mocanita בעמק ואסר

רכבת הקיטור Mocanita בעמק Vaser ברומניה היא רכבת הקיטור היחידה שנותרה באירופה. הוא עובר לאורך נהר ואסר והוא כלי התחבורה היחיד בעמק. הרכבת עוקבת אחר המים הזורמים של הנהר, ועוברת דרך הכפר Viseu de Sus. בנוסף לנסיעה במורד העמק, הרכבת עוברת גם במנהרות ובמקומות חשוכים נוספים. הרכבת חודרת את דממת הטבע, מנפחת אדים ושריקות חדות שורשות. לאחר מכן, הרכבת עושה את דרכה במעלה המדרונות התלולים, ממשיכה לכפרים ציוריים לאורך הדרך.

רכבת הקיטור עוברת דרך עמק ואסר הנופי, שנמצא תחת הגנה אירופית מאז 2007. היא חלק מפארק הטבע של הרי מרמורס, והרכבת לוקחת נוסעים דרך הערוץ.
במהלך החורף רכבת הקיטור לא תפעל והיא תהיה סגורה לתחזוקה ותיקונים שנתיים. רכבת הקיטור Mocanita היא האטרקציה המרכזית בעמק ואסר. הרכבת עוברת בעמק בקו צר, שנבנו על ידי הגרמנים והציפסרים האוסטריים במהלך מלחמת העולם הראשונה. הם התיישבו באזור Viseu בתחילת המאה ה-19 ופיתחו תעשיית ייעור. הם גם פיתחו רפטינג בנהר ואסר, שנמשך עד שנות ה-60.

לאקול רוסו (האגם האדום) בפארק הלאומי ביקאז-חסמס

Lacul Rosu (האגם האדום) ממוקם בגובה 980 מטר מעל פני הים. הוא נוצר כתוצאה ממפולת אדמה ב-1838, בעקבות סכר טבעי של נהר ביקאז. נחל אדום, מקור שמו של האגם, מפקיד סחף אדמדם. ישנה אגדה מעניינת סביב היווצרות האגם. האגדות מספרות שרועה והעדר שלו נהרגו כשההר התמוטט.

הפארק מורכב משני חלקים – רובע Neamt ו-Harghita. שני המחוזות משתרעים בסך הכל על 2,128 דונם. האזור כולל את האגם האדום ואת ערוצי ביקאז. גודלו של האגם האדום הוא כ-10 דונם, ואילו רכס הרי Hasmasu Mare הוא 8,000 הקטר.

האזור שמסביב לאגם מכוסה במגוון מגוון של חי וצומח. הנוף נשלט על ידי יערות מחטניים מנוקדים בעצי אגוזים. תוכלו לראות עצים כמו ערבת הרים ואורן לבן, כמו גם אדר שקמה וצפצפה. הפארק הוא ביתם של מגוון גדול של בעלי חיים, כולל זאבים, יעלים, חזירי בר ויונקים אחרים.

הפנינה התרבותית של סיביו

סיביו היא עיר של תרבות והיסטוריה עם יותר משמונה מאות שנים של היסטוריה. המרכז ההיסטורי של העיר משופע בהיסטוריה, עם רחובות מרוצפי אבן ובניינים מדהימים מכנסיות היסטוריות. ישנן גם חגורות ביצורים שמורות ומגדלי קדרים ונגרים שנפתחו לאחרונה. בנוסף להיותה אוצר תרבותי, סיביו מציעה הזדמנות לקחת חלק בפעילויות מהנות ומשעשעות רבות, כולל שוק חג המולד חגיגי.

אם אתם אוהבים אוכל מסורתי, סיביו היא המקום המושלם להתפנק עם המטבח הרומני המסורתי. אם יש לך תקציב, אתה יכול לטעום מחיר רומני במחיר נמוך של $10. המטבח הרומני האותנטי שואב את ההשפעות של התרבויות הגרמניות, האוסטריות וההונגריות. טיול לסיביו לא יהיה שלם בלי לדגום בשר חזיר רומני. אומרים שהבשר הוא מהטובים בעולם. לבסוף, אל תחמיצו לנסות את המשקה האלכוהולי המקומי – palinka! – שזה הוכחה של 75%!

בנוסף למוזיאונים וגלריות, סיביו היא ביתם של שלוש כיכרות מרכזיות שלאורכן בתי קפה, מסעדות ברומניה ומקומות מעניינים אחרים. אם יש לך מצב רוח לקצת היסטוריה, שקול לחקור את החלק ההיסטורי התחתון של העיר. המעברים התלולים והצרים וההריסות המלאות במוזיאון יוצרים חוויה ייחודית. תוכלו גם לסעוד בבתי קפה במרכז העיר ולהתבונן בהרים הציוריים.

כביש טרנספגאראסאן

אם אתם מחפשים הרפתקה ברומניה, בהחלט כדאי לכם לנסות לנסוע בכביש המהיר Transfagarasan. כביש זה, המכונה גם DN7C, נבנה על ידי הדיקטטור הקומוניסטי ניקולאי צ'אושסקו בשנות ה-70, והוא אתר חובה למטיילים בכבישים. הכביש היה פתוח רק במשך חמישה חודשים בשנה, והיו מעורבים קשיים רבים. ששת אלפים טונות של דינמיט שימשו לפיצוץ דרך הסלע, ו-38 בני אדם נהרגו בתהליך.

כביש Transfagarasan בדרך כלל סגור לחורף, ולכן עדיף לנסוע במהלך הקיץ כשמזג ​​האוויר טוב. עם זאת, זכור כי הכביש עשוי להיות סגור למספר חודשים בזמן מזג אוויר גרוע, אז תכננו את הטיול בהתאם. הזמן הטוב ביותר לנהוג בכביש המהיר Transfagarasan הוא ביולי ואוגוסט. מזג האוויר יכול להיות די יציב בחודשים אלה, אבל האגם יכול להיות קר מאוד בחורף.

ארמון הפרלמנט של בוקרשט

ארמון הפרלמנט הוא בניין מרהיב שחובה לראות לכל מי שמבקר בבוקרשט. הבניין, שהוא הפרלמנט הגדול בעולם, הוא מחווה יוצאת דופן למורשת העבר הקומוניסטי של רומניה. זהו המקום היחיד בעולם שבו אתה יכול לראות נברשת אמיתית וחפצים אחרים מהעידן הקומוניסטי. הפנים שלו מהמם ותוכלו לערוך סיור מודרך וללמוד עוד על ההיסטוריה של הבניין.

המנזרים המצוירים של בוקובינה הם אתר דתי. מנזרים אלו נבנו במאות ה-15 וה-16. הם ידועים בציורי הקיר היפים שלהם, והם עדיין במצב מצוין למרות גילם. אונסק"ו העניק למנזרים המצוירים של בוקובינה מעמד של מורשת עולמית, ואסור לכם לפספס את המראה המדהים הזה.