מתי זה הזמן הנכון לתכנן טיול ספארי לטנזניה?

טנזניה היא נקודה אליה אף אחד לא אמר מעולם שלא היה שווה לנסוע אליה. חופים לבנים, חופשה טרופית, ערבות מרהיבות ובעלי חיים שאפשר לראות רק שם, כל אלו הם עילה טובה לנסוע עד לקצה העולם לטיול של פעם בחיים. 

טנזניה היא ללא ספק יעד אקזוטי באמת,אלא שלא פעם המקום יכול להיות מעט מאיים לאלו שמגיעים לבקר בו מבחוץ. טנזניה היא אמנם יעד אקזוטי אבל בשורה התחתונה, מדובר על מדינה ענייה למדי, כאשר מי שלא מכיר אותה עלול למצוא את עצמו מגיע לנקודות אליהן לא כיוון. 

מעבר לכך, טנזניה היא לא מדינה שהביקור בה דומה לביקור מאחת מהבירות המוכרות לנו היטב של אירופה. מדובר על יעד צמוד לקו המשווה בו מזג האוויר בסך הכל נעים רוב השנה חוץ מכמה עונות גשומות עליהן נדבר עתה בהרחבה. 

עונות גשומות ועונות יבשות 

כעיקרון בטנזניה תמיד נעים כאשר יש באמת עונות גשומות אל מול עונות לא גשומות. זאת משום שטנזניה היא מדינה שקרובה לקו המשווה. העונות הרטובות הן בחודשי האביב, בין מרץ ליוני ובחודשי הסתיו בין אמצע אוקטובר ועד נובמבר. 

בגדול, עונות הגשמים הן לא בהיכרח עילה לביטול טיול אבל הן כן עלולות לפגוע בטיול במידה ואתם מעוניינים לצאת לשטח כמו למשל, לטפס על הקלימנג'רו. כמובן שפחות נעים לטייל בעונות הגשמים ולכן תמיד טוב יותר לבחור את העונות היבשות לטיול. 

מתי נכון לקבוע את הטיול לספארי 

טיול ספארי לטנזניה הוא טיול שמתייחס לטבע, כלומר, את הטיול צריך לקבוע על פי חוקי הטבע כאשר האדם מתאים את עצמו אליו. במידה ואתם רוצים לעשות טיול ספארי רגיל, אתם יכולים ללכת לטנזניה בכל עונות השנה. אבל אם אתם מעוניינים לעבור חוויה של פעם בחיים, אנחנו ממליצים לכם על שתי עונות מיוחדות באופן יוצא דופן: 

  1. עונת ההמלטות :  העונה מתרחשת בין ינואר למרץ ואם יש פלא אמיתי בעולם הרי זה זה. לראות את הטבע מתחדש ואת הוולדים החדשים נולדים זו כנראה חוויה שלא תזכו לראות בשום מקום אחר בעולם. עונת ההמלטות היא עונה מומלצת במיוחד ואם יש לכם את האפשרות לקבוע את מועד הטיול שלכם בתאריכים הללו, זה הזמן שלכם להתחיל לתכנן את המסע. 
  2. עונת הנדידה: בעלי חיים מחפשים כל הזמן נקודות חדשות לרעות בהן ולגדל את הצאצאים שלהם במקומות מלאים במים ואוכל טרי. בין החודשים יולי עד ספטמבר אתם עתידים לראות פשוט מאות ואלפי עדרים מסתובבים מחדש בערבות אפריקה מתוך ניסיון למצוא מקום חדש לרעות בו ולכלכל את העדר. בין היתר תזכו וודאי לראות את העדרים מנסים את מזלם בחציית הנהר לכיוון קניה נזהרים מהטורפים הימיים שעלולים לאכול את מי שישאר מאחור. עונת הנדידה היא מראה שלא זוכים לראות בכל יום ומדובר בתקופה אליה מגיעים עולם לרגל מכל העולם כדי לחזות במחזה המופלא הזה.

    מתי נכון לקבוע את הטיול לספארי 

טיול לטנזניה לא עושים לבד 

כאמור, טנזניה היא אמנם יעד אקזוטי אבל טיול ספארי לטנזניה הוא לא משהו שנכון לעבור אותו לבד בלי ליווי של מי שמכירים את המקום. לאדם המערבי הטיול באפריקה עלול להיות לא פשוט ולכן חשוב לעבור את המסע באופן זהיר ובטוח בעזרת ליווי של מי שמכירים את המקום על בוריו ויכולים לעזור לכם למצוא מקומות לינה המתאימים לתקציב שלכם ונקודות ששווה לטייל בהן. 

אנחנו כאן 

בין היתר עבור הטיול בטנזניה תידרשו לעבור שורה של חיסונים, למלא ויזה וכן הלאה. אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בדרך לטיול ובטיול ממש.