מהן המנות המקומיות הטובות ביותר לנסות ברומניה?

יש מגוון של מאכלים טעימים לנסות בזמן ברומניה, אבל מהן המנות המקומיות הטובות ביותר לנסות ברומניה?
אתה יכול לבחור מתוך טאג'ין, אשר עשוי באופן מסורתי מבשר חזיר טחון ועופות. לאחר מכן מגלגלים אותו בעלי כרוב חמצמץ ומבשלים אותו ברוטב מיוחד,
בדרך כלל עם מיץ כרוב כבוש. בנוסף למיץ הכרוב הכבוש מוסיפים לבשר מרכיבים מיוחדים.

המנות המקומיות הטובות ברומניה מרק טריפ

צ'ורבה דה בורטה הוא מאכל מסורתי ברומניה, העשוי מעץ בקר, ומוגש עם פלפל חריף ושמנת חמוצה.
הוא מוגש גם כמנה ללא בשר, הנקראת ciorba de fasole. Ciorba de burta קיימת כבר מאות שנים והיא כיום ארוחה פופולרית ברחבי העולם, אבל עדיין יש לה טעם קצת מוזר.

ישנם שני סוגים של אנשים שמסוגלים לאכול מרק טריפ: השונאים והאוהבים, אז הדרך היחידה לדעת אם זה בשבילך היא לנסות את זה בעצמך.
זו מנה טעימה, ולמרות מה שהשם עשוי לרמוז, מרק טריפה הוא בעצם לא קיבה של פרה, אז אל תירתע מהמראה או מהטעם. בדומה למרק עוף, גם מרק טריפה הוא מאוד טעים וטעמו כאילו הגיע מפרה.

הרומנים גאים במטבח המסורתי שלהם וחובה לנסות. אמנם ידוע שהמרקים ברומניה קצת יותר מתובלים מאלה שבחלקים אחרים של אירופה, אבל כאן נהוג להגיש יותר גרסה מלוחה של טריפ. בעוד המרק ברומניה נחשב למעדן בארץ, הגרסה הסלבדורית מעט יותר מלוחה ויש בה רמזים למספר תבלינים. טוצ'יטורה, מנת צהריים רומנית מסורתית, היא מנה נוספת שכדאי לדגום כשאתם ברומניה. טוצ'יטורה היא קוביות חזיר מבושלות בשומן שלהן, מוגשות עם ביצים עם צד שמש וגבינה, ולעיתים קרובות מלוות בכוס יין.

אם אתם נוסעים לרומניה כדי לקבל קצת חווית אוכל, הקפידו לנסות מרק טריפה. זוהי תרופה מצוינת להנגאובר ומהווה מרכיב עיקרי במטבחים רומניים. תוכלו גם לנסות את הדרוב המפורסם, לחם מתוק רומני מסורתי. הלחם הטעים הזה מוגש בדרך כלל כמנה ראשונה אבל מספיק טעים כארוחה בפני עצמה.

מחפשים מלונות מומלצים בבוקרשט:

סלט בקר המנות המקומיות הטובות ברומניה

סלט בקר הוא אחד מהמאכלים המקומיים הרבים שכדאי לכם לנסות בזמן שאתם מבקרים ברומניה. המנה הזו משלבת סלט תפוחי אדמה עם נתח בשר. בשר בקר הוא בחירה מסורתית, אם כי אתה יכול לבחור גם עוף, הודו או חלצי חזיר. בנוסף לבשר בקר, תמצאו במנה זו קוביות גזר ובצל. בשר הבקר מעורבב עם מיונז, חרדל וחמוצים כדי להפוך את הסלט למנה ייחודית וטעימה. סלט בקר הוא גם מרכיב עיקרי בשולחנות חגיגיים רומניים, במיוחד במהלך חג הפסחא.

מנה זו היא בחירה פופולרית לארוחת צהריים. למרות שהמתכון המקורי דורש בשר בקר, רומנים רבים מחליפים עוף. ללא קשר למראה הצנוע שלו, הוא טעים וממלא להפליא. הדבר הטוב ביותר באוכל הרומני הוא שהוא מועבר לדורות מבלי לאבד את הטעם והזהות שלו. תוכלו למצוא ארוחות טעימות תוצרת בית בעלות טעם נהדר בזמן טיול ברומניה.

סצנת האוכל המקומית ברומניה מגוונת מאוד, עם מנות רבות מרחבי הארץ. בנוסף לבשר בקר, תוכלו לטעום גם מגוון מנות אחרות. הקפידו לנסות סלט בקר, ואל תשכחו לנסות את מרק טריפ הבקר המסורתי. זוהי תרופת הנגאובר פופולרית, והיא עשויה מעץ בקר ומוגשת לעתים קרובות עם שמנת חמוצה וחומץ. פלפל צ'ילי חריף הולך טוב עם המנה הזו.

בזמן שאתה שם, אל תשכח לטעום כמה משקאות חריפים מסורתיים. הרומנים ידועים בזכות הטואיקה שלהם, או ברנדי הפירות. לטואיקה טובה יהיה בושם פירותי, ויחמם את הבטן והנשמה. אם אתה מחפש משקה מרענן, נסה טואיקה כדי לקבל דחיפה של אנרגיה.
 המקומיות הטובות ביותר לנסות ברומניה

מאמאליגה

אחד המאכלים המקומיים ברומניה הוא דייסת קמח התירס המכונה mamaliga. זהו מלווה מצוין למרקים ומנות אחרות. הכנת ממליגה נמשכת מספר שעות, שרובן מתנהלת לתת לבצק לתפוח. חלק הבישול בפועל לוקח רק עשרים דקות. מאמאליגה דומה לפולנטה, שהיא עוד מזון סמיך דמוי דייסה.

עוד מהמאכלים המפורסמים במדינה היא pomana porcului, שבמקור הייתה ארוחה לקצבים. מנה זו כוללת נתחים שונים של בשר חזיר ופסולת, ולעתים קרובות מוגשת לצד לחם וקערת ממליגה. מנה פופולרית נוספת ברומניה היא קסקבל, שהיא גבינה עדינה ומלוחה המיוצרת בהרי ורנסה. הטעם הייחודי שלו הוא ללא תחרות בשום מקום אחר. אתה יכול למצוא אשד בחנויות מזון רחוב, מסעדות ורשתות מזון מהיר. הוא זמין גם קפוא, ומוגש עם תוספת של ריבת פירות. זה גם קינוח פופולרי ברומניה, ותוכלו לנסות להכין אותו בבית.

בעוד שהאוכל הרומני נחשב בדרך כלל לדומה לזה של מדינות מזרח אירופה אחרות, המטבח הרומני ייחודי בעושר הטעם והמרקם שלו. זהו המזון המנחם המושלם לאקלים קר. בין אם אתם מתכננים חופשה רומנטית או חופשה משפחתית, אוכל רומני בטוח ישמח את החך. ללא ספק תהיה לך תקופה בלתי נשכחת ברומניה!

מנה נוספת ששווה לנסות היא עלי כרוב ממולאים, המכונה סרמאלה. המנה הזו היא מנה רומנית אייקונית, והיא ממלאה להפליא. עשוי מאורז, בצל ועשבי תיבול, הוא מבושל ברוטב עגבניות ומוגש עם לחם. מנה זו ידועה גם בשם sarmale והיא מועדפת במהלך חג המולד וחג הפסחא.

מיטיטיי

בין המנות הטובות ביותר שאפשר לנסות ברומניה הוא מרק טריפה, העשוי מקיבה של פרה ומוגש עם שמנת חמוצה, חומץ ופלפל חריף. מנה זו פופולרית מאוד במהלך חג הפסחא והיא אחת הפופולריות בתפריט. המטבח הרומני ידוע כ"אף אל זנב", והוא בחירה מצוינת לארוחה דשנה באירועים מיוחדים. אתה יכול לנסות את המנה הזו המוגשת חמימה או קרה.

מקורו של מתכון המיטיטי בטורקיה לפני מאות שנים, והוא זמין כיום ברוב מדינות הבלקן. אולי שמעתם עליהם בתור Cevapi או cevapcici, אבל השם בפועל זהה. בהתאם למקום שבו אתה נמצא בארץ, כל מדינה עשויה להשתמש בתערובת שונה של תבלינים כדי להפוך אותם לשלהם. לתבלינים טריים יש טעם עז הרבה יותר מתבלינים משומרים או אבקות. מיטיטיים רומניים אותנטיים כוללים טימין, כוסברה, פלפל אנגלי ופלפל שחור.

קלאסיקה רומנית היא עוגת הסווארין. עוגה ספוגת רום היא קינוח ילדות פופולרי. ניתן להגיש כעוגת צרורות גדולה, או כעוגות אישיות בתבניות קאפקייקס. לעתים קרובות הוא מלא בקצפת מתוקה ופירות. למרות העובדה שיש לה מעט הכרה רשמית, עוגות סווארין הן חובה לנסות עבור כל פודאי.

הדרך הטובה ביותר לחוות את הטעמים הייחודיים של האוכל הרומני היא לטעום את המיטיטי. מקורו של המנה המסורתית הזו במאה ה-19 כאשר במסעדה פופולרית בבוקרשט, רומניה, נגמרו המארזים. השף יצר את ה"קטנים" הממולאים בבשר ללא המעטפת וצלה אותו במקום. המנה החדשנית הזו הפכה מהר מאוד לחביבת הסועדים. תהליך הזמנת ה"mici" הללו הוא פשוט וישר: אתם מזמינים את כמות הפרוסות הרצויות ותקבלו צלחת מהם. ברוב המקומות יגישו עם הבשר גם לחם טרי, חרדל וירקות כבושים.

Sarmale

ברומניה, המנה המפורסמת ביותר היא סרמאלה, גליל כרוב ממולא מסורתי. הוא נאכל במהלך חגיגות ולעתים רחוקות הוא נעדר מתפריט חגיגי. בעוד שסרמאלה ניתן למצוא במדינות רבות ושונות, הוא רומני וטעים במיוחד. גליל הכרוב הממולא הוא למעשה במקור טורקי, ובסופו של דבר הוא עשה את דרכו לרומניה בתקופת האימפריה העות'מאנית. אולם הרומנים מאמינים שמקורו בטורקיה.

המנה הרומנית המסורתית הזו עשויה עם כרוב חמוץ ובשר טחון. להכנת סרמלה קוצצים בצל דק ומטגנים אותו בשמן חם. לאחר מכן, מוסיפים כוס מים ורסק עגבניות ומערבבים כל הזמן. לאחר שילוב האורז, הניחו להרכב לשבת יממה לפני אכילתו, כדי שלטעמים תהיה הזדמנות להתמזג.

כדי לבשל סרמאלה צריך להכין סיר גדול ולהניח בו את הירקות. התחילו בקצה החיצוני של הסיר ועבדו למרכזו. ברגע שיש לך שורה מלאה, אתה מוכן להגיש את גלילי הכרוב הממולאים. אפשר להוסיף גם בייקון, אם רוצים. זה גם טוב לציין שסרמאלה נאכל באופן מסורתי עם לחם או פולנטה.

אם אתם מתכננים לבקר ברומניה, תוכלו לנסות את sarmale, מאכל מסורתי. עלה כרוב ממולא זה מלווה בפולנטה, הידועה מקומית בשם ממליגה. מאכל פופולרי נוסף הוא mici, כלומר "קטן". נקניקיות ממולאות אלו עשויות מבשר חזיר, בקר או כבש, ומבושלות בסירי חרס. אתה יכול ליהנות גם מהקציצות האלה עם לחם טרי וחרדל.